cerita lawak

23 03 2009

Teknologi

Tiga org sahabat sedang mandi wap di bilik sauna, seorang Amerika, seorang Jepun dan seorang Indonesia. Dikeheningan berada didalam bilik sauna tiba tiba dipecahkan dengan bunyi….bip…bip….bip…. Orang Amerika tadi terus membuka telapak tangan kirinya, dan seakan membaca sesuatu. Kedua si Jepun dan Indonesia tadi terpinga-pinga lantas si Amerika ni pun berkata, “Disebabkan tgn saya telah ditanamkan cip berteknologi tinggi maka saya boleh terima SMS dan MMS tanpa hand set….” Maka kagum la si Jepun dan Indonesia ni. Seminit kemudian terdengar pulak deringan telefon di dalam bilik sauna tersebut. Tetiba si Jepun pun mengangkat tangan kirinya dan seakan menjawab panggilan telefon tadi. Ibu jari nyer diletakkan di mulut dan jari kelingkingnyer di telinga. panggilan melalui jari jari saya tanpa menggunakan hp…” Setelah habis menjawab maka si Jepun pun berkata, “oleh kerana tangan saya ditanam cip berteknologi tinggi maka saya boleh menjawab dan menerima Melihatkan keadaan canggih manggih kedua si Amerika dan si Jepun, si Indonesia ni pun terpinga dan berbisik sendirian…”Alamak apa yg boleh aku sembahkan untuk mengalahkan mereka berdua ni…?” Kerana stress akibat memikirkan hal tadi maka perutnyer pun terasa nak membuang. Lalu si indon ni pun keluar pergi ke toilet. Setelah selesai membuang si indon ni kembali ke bilik sauna. Akibat kepayahan untuk mencuci dengan tisu tandas maka ader lebihan tisu di celah-celah kelangkangnyer. Dengan keheranan dan jijik nyer si Amerika dan si Jepun pun bertanya…”kertas apa yang terjuntai kat celah tu…?” Lantas si indon ni pun jawab ngan selamber nyer….”Oh saya baru terima Fax……”

Main dam

Alkisah di satu negeri bernama Isketambola yg aman dan permai, hidup satu keluarga.Ceritanya si ayah dan anak mertuanya yg begitu berbeza feel.Si ayah ni punyer la rajin bekerja mengejar kemewahan dunia tetapi malas utk beribadat.Berbeza dgn si anak mertuanya pula rajin beribadat tapi malas pulak nak bekerja.. bak kata “Takut nanti reput tulang,hai reput tulang”.

Disebutkan juga kisah,dengan tetiba satu hari,hujan hai punyer lah lebat.Maka si ayah dan anak mertuanya ni terpaksa la dok kat rumah.Sket punyer boring, si ayah ni ajak le si anak mertuanya main dam.Tengah tengah main dam ni,tetiba si anak mertua ni dapat makan dam sampai empat sekali, lalu si anak mertua ni punyer la bangga sambil berkata “Haaa!! Tengok ni, dapat makan sampai empat sekali..hinhs hinsh!” Tetiba jek si ayah nye punyer la bengang mencelah.. “Ek eles,makan je la yg ko tau,tp keje sketnye malas!” .”Aik,ni dah bab memperli la pulak nih” si anak mertua berkata dlm hati.Si anak mertua dok senyap jek walaupun bengang tak terkira.Hangin satu badan.Dah beberapa lama lepas tu, tetiba si ayah nye dpt ‘haji’ sampai tiga sekali.. si ayahnye punyer la suker “Haaa!tengok ni,punyer la tere sampai haji dpt tiga sekali!Marvelous!Har!Har!”. Si anak mertuanya dgn slow jek membalas “Eleh,setakat haji sampai tiga kali, sembahyang tak pernah tak guna jugak”.Heh!

Moral cerita:Jangan main dam!

teka-teki

Ha…cuba teka….jgn pikir yang bukan-bukan
tau!!!!!!!!!!!!!

1) Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk

2) Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai

3) Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais

4) Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki

5) Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik

6) Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar “bulb” mentol

7) Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?

8) Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah

9) Ahmad bin Abu, kambing bin apa?

10) Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

Jangan lihat jawapan nya dulu

ini jawapannya:-

1) Masukkan benang dalam jarum

2) Bas sekolah lah, the only bas pegi sekolah

3) MILO AIS

4) Sebab kalau dia angkat dua kaki, dia jatuh sebab tulah dia angkat
sebelah aje.

5) Lampu stadium kalau ada ‘game’ dia pasang, tapi kalau lampu bilik ada ‘game’ dia padam

6) Semut yang matanya BENGKAK

7) Motorsikal……sebab dia pakai tongkat

8) Panjat pokok kelapa

9) Kambing binATANG

10) Ikan betina – ikan duyung, ikan jantan – ikan bakar, mana ada pompuan nama BAKAR


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: